Nieuwe tuin hospice Waddinxveen

Schermafbeelding 2020 05 28 om 11.21.41

Samen voor een mooie tuin bij hospice Waddinxveen.

Eind 2018 is de grond van de berm voor het hospice in Waddinxveen aangekocht. Dit om de tuin te vergroten. De Rotary Club Boskoop bood aan om sponsoren te werven voor de realisatie van een mooie tuin.
Plantentuin Esveld uit Boskoop ontwierp de tuin. Aangezien de tuin een stuk lager lag dan de reeds bestaande tuin zorgde van Vliet Hoveniers uit Waddinxveen voor het grondwerk om de tuin op te hogen.

Onder leiding van Jaap Schouten is de Rotary Club Boskoop bij Boskoopse kwekers langs gegaan om planten voor de tuin te scoren. Ook een collecte op “goede” vrijdag” van de Kruiskerk aan de Passage was speciaal voor de tuin. Inmiddels hebben de tuinvrijwilligers de ontvangen planten in de tuin geplaatst. Ze willen heel graag de volgende gulle gevers bedanken: Rijnbeek and Son vaste planten, Boot en Dart, A.J.de Lange, Andre van Zoest, Alex Schoenmaker, Verkleij Verdel Holding, T.Wezelenburg en J.W.Wezelenburg.

Het gras is ingezaaid en elke dag komt een tuinvrijwilliger hiervoor water geven. Het zal voor de tuinvrijwilligers nog veel werk opleveren, maar uiteindelijk ligt het Waddinxveens hospice aan een mooie tuin.